Αναζήτηση στο Athletebond.gr
Follow us on Social Media
Επίλεξε την κατηγορία που σου ταιριάζει
Λίστα περιοχών
Λίστα
Λίστα
Λίστα περιοχών
Λίστα
Λίστα
ΝΕΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ DRIFTING
09.01.2022 05:12
Πηγή: https://www.athletebond.gr/
Μου αρέσει0Δεν μου αρέσει0
Πληροφορίες για το Drifting

DRIFTING

Το Drifting είναι μια τεχνική οδήγησης όπου ο οδηγός υπερστρέφει σκόπιμα , με απώλεια πρόσφυσης, ενώ διατηρεί τον έλεγχο και οδηγεί το αυτοκίνητο σε όλη τη στροφή. Η τεχνική προκαλεί τη γωνία ολίσθησης του πίσω μέρους να υπερβαίνει τη γωνία ολίσθησης του μπροστινού μέρους σε τέτοιο βαθμό που συχνά οι μπροστινοί τροχοί δείχνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη στροφή (π.χ. το αυτοκίνητο στρίβει αριστερά, οι τροχοί είναι στραμμένοι προς τα δεξιά ή αντίστροφα, γνωστό και ως αντίθετο κλείδωμα ή αντίστροφο τιμόνι ). Το drifting γίνεται παραδοσιακά με κλωτσιές συμπλέκτη (όπου ο συμπλέκτηςαπεμπλέκεται γρήγορα και επανεμπλέκεται με σκοπό να διαταραχθεί το κράτημα των πίσω τροχών), στη συνέχεια σκόπιμα υπερστροφή και αντίστροφη διεύθυνση. Αυτή η αίσθηση του drift δεν πρέπει να συγχέεται με το drift στους τέσσερις τροχούς , μια κλασική τεχνική στις στροφές που καθιερώθηκε στα Grand Prix και στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων.

Ως αυτοκινήτου πειθαρχία, παρασύρεται διαγωνισμούς για πρώτη φορά διαδόθηκε στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1970 και περαιτέρω διαδόθηκε από το 1995 σειρά manga Initial D . Οι αγώνες drifting διεξάγονται σε όλο τον κόσμο και κρίνονται ανάλογα με την ταχύτητα, τη γωνία, την επίδειξη και τη γραμμή που ακολουθείται σε μια γωνία ή ένα σύνολο στροφών. 

 

Ιστορία 

Προέλευση 

Το Drifting ξεκίνησε στους ιαπωνικούς αγώνες αυτοκινήτων.  Ήταν πιο δημοφιλές στους αγώνες του Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού της Ιαπωνίας . Ο διάσημος μοτοσικλετιστής που έγινε οδηγός Kunimitsu Takahashi ήταν ο κύριος δημιουργός τεχνικών drifting τη δεκαετία του 1970. Αυτό του χάρισε πολλά πρωταθλήματα και μια λεγεώνα οπαδών που απολάμβαναν το θέαμα του καπνίσματος των ελαστικών. Τα αγωνιστικά ελαστικά με προκατάληψη της δεκαετίας του 1960-1980 προσέφεραν στυλ οδήγησης με υψηλή γωνία ολίσθησης. Καθώς οι επαγγελματίες δρομείς στην Ιαπωνία οδηγούσαν με αυτόν τον τρόπο, το ίδιο έκαναν και οι δρομείς δρόμου. [5]

Ο Keiichi Tsuchiya , γνωστός ως "Drift King" ( Dorifuto Kingu ) , άρχισε να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα από τις τεχνικές drift του Takahashi. Ο Tsuchiya άρχισε να εξασκεί τις δεξιότητές του στο drifting στους ορεινούς δρόμους της Ιαπωνίας και γρήγορα απέκτησε φήμη στο πλήθος των αγώνων. Το 1987, πολλά δημοφιλή περιοδικά αυτοκινήτου και γκαράζ συντονισμού συμφώνησαν να παράγουν ένα βίντεο με τις δεξιότητες του Tsuchiya στο drifting. Το βίντεο, γνωστό ως Pluspy ,  έγινε επιτυχία και ενέπνευσε πολλούς από τους επαγγελματίες οδηγούς drifting στις πίστες σήμερα. Το 1988, μαζί με τον ιδρυτή και αρχισυντάκτη του περιοδικού OptionΟ Daijiro Inada, βοήθησε στη διοργάνωση ενός από τα πρώτα γεγονότα ειδικά για drifting που ονομάζεται D1 Grand Prix. Έχει επίσης παρασυρθεί σε κάθε στροφή στο Circuit Tsukuba .

Δημοτικότητα

Ένα από τα πρώτα καταγεγραμμένα drift γεγονότα εκτός Ιαπωνίας έλαβε χώρα το 1996 στο Willow Springs Raceway στο Willow Springs της Καλιφόρνια , που φιλοξενήθηκε από το ιαπωνικό περιοδικό drifting και τον οργανισμό Option . Ο Daijiro Inada (ιδρυτής του Ιαπωνικού Grand Prix D1), ο NHRA Funny Car drag racer Kenji Okazaki και ο Keiichi Tsuchiya έκαναν επιδείξεις σε ένα Nissan 180SX που το περιοδικό είχε φέρει από την Ιαπωνία. Οι συμμετέχοντες ήταν οι Rhys Millen και Bryan Norris.Το drifting έχει έκτοτε εκραγεί σε μια μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Βόρεια Αμερική, την Αυστραλία, την Ασία και την Ευρώπη.

Το Drifting έχει εξελιχθεί σε ένα ανταγωνιστικό άθλημα όπου οι οδηγοί ανταγωνίζονται (σχεδόν αποκλειστικά σε αυτοκίνητα με κίνηση στους πίσω τροχούς) για να κερδίσουν πόντους από τους κριτές με βάση διάφορους παράγοντες. Στα κορυφαία επίπεδα του ανταγωνισμού, το IDCR σε παγκόσμιο επίπεδο, το D1 Grand Prix στην Ιαπωνία πρωτοστάτησε στο άθλημα. Άλλα γεγονότα όπως το Drift Games Extreme (επίσημα γνωστό ως IDC — Irish Drift Championship) στην Ιρλανδία , Formula D στις Ηνωμένες Πολιτείες , Drift Allstars , King of Europe, Drift Masters και το Βρετανικό Πρωτάθλημα Drift στην Ευρώπη, WDS στην Κίνα, RDS στη Ρωσία, Formula Drift Asiaστη Μαλαισία/Σιγκαπούρη/Ταϊλάνδη/Ινδονησία, το NZ Drift Series στη Νέα Ζηλανδία, το Australian Drift Grand Prix, το Spec - D Drift Series στο Δυτικό Καναδά και το Ελληνικό Πρωτάθλημα Drift (Drift Wars) έχουν έρθει για να το επεκτείνουν περαιτέρω σε νόμιμο μηχανοκίνητος αθλητισμός παγκοσμίως. Οι οδηγοί σε αυτές τις σειρές είναι σε θέση να κρατούν τα αυτοκίνητά τους συρόμενα για παρατεταμένες χρονικές περιόδους, συχνά συνδέοντας πολλές στροφές.

Διαγωνισμός Drift 

Η κρίση πραγματοποιείται μόνο σε ένα μικρό μέρος του σιρκουί, σε μερικές γωνίες σύνδεσης που παρέχουν καλή θέαση και ευκαιρίες για drifting. Το υπόλοιπο σιρκουί είναι άσχετο, αλλά αφορά τον έλεγχο της θερμοκρασίας των ελαστικών και τη ρύθμιση του μονοθεσίου για την πρώτη κρίσιμη στροφή. Στις σειρές πάσες, ο οδηγός (στο πρώτο αυτοκίνητο, ο Senko) συχνά προσποιείται την είσοδό του στην πρώτη γωνία για να αναστατώσει τον οδηγό καταδίωξης (στο κυνηγητό, Atooi). Ωστόσο, σε ορισμένες ευρωπαϊκές σειρές, αυτή η πρακτική αποδοκιμάζεται από τους κριτές και θεωρείται παράνομο παιχνίδι, με αποτέλεσμα την αφαίρεση πόντων.

Υπάρχουν συνήθως δύο συνεδρίες - μια προκριματική ή πρακτική συνεδρία και μια τελική συνεδρία. Στις προκριματικές συνεδρίες, που αναφέρονται ως "solo runs" (tansō ) , οι drifters παίρνουν ατομικά περάσματα μπροστά από κριτές (που μπορεί να είναι ή όχι οι τελικοί κριτές) για να προσπαθήσουν να φτάσουν στους τελικούς 16. Αυτό συμβαίνει συχνά στο ημέρα πριν από τον τελικό.

Οι τελικοί είναι διαδοχικά περάσματα που ονομάζονται "κυνηγητά" (tsuisō ) . Οι οδηγοί είναι ζευγοποιημένοι και κάθε θερμότητα περιλαμβάνει δύο περάσματα, με κάθε οδηγό να παίρνει μια στροφή για να οδηγήσει. Οι καλύτεροι από τους οκτώ σειρές πηγαίνουν στους επόμενους τέσσερις, στους επόμενους δύο, στον τελικό. Τα περάσματα κρίνονται όπως εξηγήθηκε παραπάνω. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις όπως:

·         Η προσπέραση του πρωτοποριακού αυτοκινήτου υπό συνθήκες ντριφτ είναι αποκρουστική, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο που κυνηγά δεν διακόπτει το drift του πρωτοποριακού αυτοκινήτου.

·         Το προσπέρασμα του πρωτοποριακού αυτοκινήτου υπό συνθήκες πρόσφυσης χάνει αυτόματα ένα πέρασμα.

·         Το spinning χάνει ένα πέρασμα, εκτός κι αν ο άλλος οδηγός κάνει περιστροφές.

·         Αυξάνοντας το προβάδισμα υπό συνθήκες ντριφτ βοηθάει να κερδίσετε μια πάσα.

·         Η διατήρηση ενός στενού χάσματος ενώ κυνηγάς σε συνθήκες ντριφτ βοηθάει να κερδίσεις μια πάσα.

·         Το επίπεδο καπνού από τα ελαστικά είναι επίσης ένας παράγοντας.

Πόντοι δίνονται για κάθε πάσα και συνήθως, ένας οδηγός επικρατεί. Μερικές φορές, οι κριτές δεν μπορούν να συμφωνήσουν, ή δεν μπορούν να αποφασίσουν, ή ένα πλήθος διαφωνεί φωνητικά με την απόφαση του δικαστή. Σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορούν να τρέξουν περισσότερα περάσματα μέχρι να προκύψει ένας νικητής. Μερικές φορές, η μηχανική βλάβη καθορίζει το αποτέλεσμα της μάχης, είτε κατά τη διάρκεια είτε πριν από μια θερμότητα. Εάν ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να συμμετάσχει σε μια διαδοχική μάχη, ο εναπομείνας συμμετέχων (που προχωρά αυτόματα) θα δώσει μια σόλο επίδειξη. Σε περίπτωση φαινομενικά κοντινών ή ισόπαλων δρομολογίων, τα πλήθη συχνά εκδηλώνουν την επιθυμία τους για ένα ακόμη τρέξιμο με φωνές «μια ακόμη φορά».

Η δέσμευση αφορά το πόσο γκάζι εφαρμόζει ο οδηγός και την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση που δείχνει ο οδηγός όταν πλησιάζει τα άκρα και τα εμπόδια της πίστας. Όσο υψηλότερη είναι η ταχύτητα προς τη γωνία, τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα και γωνία μπορεί να έχει ένας οδηγός στην πορεία. Επιπλέον, όσο λιγότερες διορθώσεις εφαρμόζουν κατά τη διάρκεια της διαδρομής και όσο πιο κοντά οδηγούν στα άκρα ή στα εμπόδια της πίστας, τόσο υψηλότερος είναι ο βαθμός στυλ τους.

Εκτός Ιαπωνίας 

Υπάρχει κάποια περιφερειακή διαφοροποίηση. Για παράδειγμα, στην Αυστραλία, το μονοθέσιο καταδίωξης κρίνεται με βάση την ακρίβεια που μιμείται το drift του πρωταγωνιστικού αυτοκινήτου, σε αντίθεση με το να κρίνεται με βάση την αξία του — αυτό λαμβάνεται υπόψη από τους κριτές μόνο εάν το πρώτο αυτοκίνητο βρίσκεται στο κατάλληλο αγωνιστική γραμμή.  Άλλες παραλλαγές της μεθόδου tansō/tsuisō και της μεθόδου tansō-only είναι η ομαδική κρίση πολλών αυτοκινήτων, όπως φαίνεται στα βίντεο του Drift Tengoku όπου η ομάδα των τεσσάρων αυτοκινήτων κρίνεται σε ομάδες.

Η σειρά drift D1GP έχει πρωτοτυπήσει και τελειοποιήσει ένα ηλεκτρονικό σύστημα κρίσης που βασίζεται σε προσαρμοσμένους αισθητήρες που καταγράφουν και μεταδίδουν δεδομένα αυτοκινήτου σε έναν υπολογιστή που κρίνει τη διαδρομή. Αυτό το σύστημα δοκιμάζεται επίσης σε ορισμένες ευρωπαϊκές σειρές. Έχει σχεδιαστεί για να αφαιρεί την υποκειμενικότητα και/ή την προδιάθεση των δικαστών. Συνήθως η διαδρομή για ένα τέτοιο σύστημα χωρίζεται σε πολλά τμήματα (συνήθως τρία) και το σύστημα δημιουργεί αυτόματα βαθμολογίες με βάση την ταχύτητα, τη γωνία και τη ρευστότητα του οδηγού σε κάθε τμήμα, συνδυάζοντας τις βαθμολογίες για την τελική βαθμολογία. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι κριτές μπορούν να αλλάξουν ή να ακυρώσουν μια βαθμολογία, κάτι που συμβαίνει, αν και σπάνια.

Το Formula Drift είναι η κορυφαία σειρά Drifting των Ηνωμένων Πολιτειών. Το στυλ της κρίσης για τον ανταγωνισμό βασίζεται στη γραμμή, τη γωνία και την ταχύτητα. Όταν κρίνει για γραμμή, ο οδηγός κρίνεται με βάση την ικανότητά του να παραμένει στη γραμμή που έχει οριστεί από τους κριτές. Οι πόντοι κατανέμονται σε εξωτερικές ζώνες και εσωτερικά κλιπ, και επίσης κατανέμονται σε περιοχές αφής και μετάβασης. Η γωνία είναι η ικανότητα του οδηγού να διατηρεί υψηλό επίπεδο γωνίας που θα οριστεί από τον κριτή γωνίας στη συνάντηση οδηγών. Το στυλ κρίνεται με βάση τρεις τομείς εστίασης. μύηση, ρευστότητα και δέσμευση. Η εκκίνηση βασίζεται στο πόσο νωρίς και ομαλά ξεκινά ο οδηγός σε ένα drift. Η ρευστότητα είναι η ομαλή οδήγηση του οδηγού από κλείδωμα σε κλείδωμα, υψηλές γωνίες μετατόπισης και απλώς η συνολική ομαλότητα στην πίστα. Η δέσμευση κρίνεται με σταθερό γκάζι καθ' όλη τη διάρκεια, Η King of Europe Drift ProSeries έχει αναπτύξει το δικό τηςσύστημα τηλεμετρίας , το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα GPS για να μετρήσει με ακρίβεια την ταχύτητα, τη γωνία και τη γραμμή, οδηγώντας έτσι σε ένα πολύ αντικειμενικό αποτέλεσμα για τις προκριματικές συνεδρίες.

Drift cars 

Τα αυτοκίνητα drift είναι συνήθως κουπέ και σεντάν με κίνηση στους πίσω τροχούς ελαφρού έως μέτριου βάρους, προσφέροντας μεγάλη γκάμα επιπέδων ισχύος. Υπήρξαν επίσης αυτοκίνητα με κίνηση σε όλους τους τροχούς που έχουν μετατραπεί σε πισωκίνητα όπως τα Subaru WRX , Toyota Avensis , Scion tC , Mitsubishi Lancer Evolution , Dodge Charger και Nissan GT-R . Από νωρίς, τα αυτοκίνητα AWD χωρίς μετατροπή επιτρέπονταν σε ορισμένους αγώνες drifting και συνήθως οι κανόνες επέτρεπαν μόνο ένα ορισμένο ποσοστό ισχύος στους μπροστινούς τροχούς, αλλά απαγορεύονται στους περισσότερους (αν όχι σε όλους) αγώνες drifting σήμερα.

Παρά τη δυνατότητα απόκτησης επιθυμητών οχημάτων για την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας σε ηπείρους εκτός Ιαπωνίας, drifters σε άλλες χώρες προτιμούν να χρησιμοποιούν τοπικές εκδόσεις των ίδιων αυτοκινήτων (για παράδειγμα, ένα Nissan 240SX αντί για ένα Nissan Silvia S13 , κ.λπ.), ή ακόμα και τα εγχώρια αυτοκίνητα . Ένας μεγάλος όγκος ιαπωνικών εισαγωγών μεταφέρθηκε σε χώρες όπως η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, ωστόσο δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε εγχώρια οχήματα Αυστραλίας/Νεοζηλανδίας όπως το Holden Commodore ή το Ford Falcon να χρησιμοποιούνται σε αγώνες drifting.

Η αμερικανική αγορά είδε σχετικά μεγάλο όγκο αυτοκινήτων JDM που εισήχθησαν την τελευταία δεκαετία, παρά το γεγονός ότι τα ιαπωνικά εγχώρια οχήματα ήταν μόνο με το δεξί τιμόνι. Σε τοπικό επίπεδο, πωλούνται οι εισαγωγές, όπως το Lexus SC λειτουργία και η Nissan 240SX σε μεγάλο βαθμό στην αμερικανική παρασύρεται, αλλά είναι συνήθως τροποποιημένο με κινητήρες ΝΔΜ να αντανακλά ιαπωνική εγχώρια ισοδύναμά τους (συνήθως με ένα Toyota JZ-GTE ή Nissan CA18DET / SR20DET / RB26DETT αντίστοιχα).

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχει υψηλό επίπεδο ιαπωνικών εισαγωγών που χρησιμοποιούνται στη σκηνή drifting, εν μέρει λόγω του ότι το Ηνωμένο Βασίλειο μοιράζεται διάταξη με το δεξί τιμόνι με την Ιαπωνία. Ωστόσο, αυτά τα αυτοκίνητα συχνά κοστίζουν περισσότερο από τα αυτοκίνητα της βρετανικής αγοράς, εν μέρει λόγω του κόστους εισαγωγής. Υπάρχουν πολλά βρετανικά και ευρωπαϊκά μοντέλα που χρησιμοποιούνται επίσης ως αυτοκίνητα drift — οι παλαιότερες BMW είναι ιδιαίτερα εμφανείς λόγω κόστους και διαθεσιμότητας, με τη σειρά Volvo 300 και Ford Sierras να αποδεικνύονται επίσης δημοφιλή. 

Στη σειρά Formula Drift Professional, τα αυτοκίνητα κυμαίνονται από εξαιρετικά κουρδισμένα ιαπωνικά αυτοκίνητα που αντικατοπτρίζουν τα αυθεντικά στυλ drifting έως μάρκες και μοντέλα νέας εποχής. Λόγω της έλλειψης περιορισμών στα όρια ισχύος στη σειρά, δεν είναι ασυνήθιστο για τους ανταγωνιστές να χρησιμοποιούν μια ποικιλία διαφορετικών σταθμών παραγωγής ενέργειας. Οι δημοφιλείς παραλλαγές των κινητήρων Chevrolet LS εμφανίζονται συχνά βιδωμένες σε ιαπωνικά πλαίσια. 

Στη Σειρά King of Europe Drift, την κύρια επαγγελματική σειρά drift στην Ευρώπη, τα μοντέλα BMW κυριαρχούν εδώ και καιρό στη σκηνή, κερδίζοντας κάθε εκδήλωση, χρόνο με τον χρόνο. Τα πιο επιτυχημένα μοντέλα περιλαμβάνουν τα E30 , E36 και E46 , τα οποία παρουσιάζουν επίσης πλεονέκτημα στο κόστος (είναι πιο προσιτά από τους Ιάπωνες αντιπάλους τους). Για μερικά χρόνια, οι αλλαγές κινητήρων BMW V8 ήταν οι πιο δημοφιλείς, παρέχοντας υγιή ισχύ 300 έως 400 ίππων. Με τη συνεχή εξέλιξη του αθλήματος, ωστόσο, αυτά έχουν πλέον ξεπεραστεί, ανοίγοντας τη θέση τους για ισχυρότερους αμερικανικούς κινητήρες V8 ή κλασικούς κινητήρες Nissan RB26DETT και Toyota 2JZ-GTE.


Σύστημα μετάδοσης κίνησης Ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) θεωρείται απαραίτητο για το drifting. Το drifting με ένα ανοιχτό ή παχύρρευστο διαφορικό σε μια παρατεταμένη ολίσθηση γενικά αποδίδει σχετικά λιγότερο εντυπωσιακά αποτελέσματα. Όλες οι άλλες τροποποιήσεις είναι δευτερεύουσες σε σχέση με το LSD.Drift tuning 

Η προτιμώμενη μορφή LSD για drifting είναι ο τύπος συμπλέκτη, σε "αμφίδρομη" μορφή, για τη σταθερή και επιθετική συμπεριφορά κλειδώματος τόσο σε επιτάχυνση όσο και σε επιβράδυνση. Μερικά αυτοκίνητα drift χρησιμοποιούν ένα καρούλι "διαφορικό", το οποίο στην πραγματικότητα δεν έχει καθόλου διαφορική δράση - οι τροχοί είναι κλειδωμένοι μεταξύ τους. Οι παρασυρόμενοι με έναν προϋπολογισμό μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα συγκολλημένο διαφορικό, όπου τα πλαϊνά γρανάζιαείναι συγκολλημένα για να δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα με ένα καρούλι. Αυτό διευκολύνει το σπάσιμο της πρόσφυσης στο πίσω μέρος, επειδή μειώνει τη μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις καταστάσεις εκτός από το ταξίδι σε ευθεία γραμμή. Τα συγκολλημένα διαφορικά έχουν έναν εγγενή κίνδυνο: λόγω της τεράστιας εσωτερικής καταπόνησης, οι συγκολλήσεις μπορεί να αποτύχουν και το διαφορικό να μπλοκάρει εντελώς αφήνοντας τους πίσω τροχούς ακινητοποιημένους. Τα ελικοειδή διαφορικά με ανίχνευση ροπής, όπως το Torsen ή το Quaife (διατίθενται σε αυτοκίνητα σε ορισμένα στοκ διακοσμητικά στοιχεία όπως τα S15 , FD3S , MX-5 , JZA80 και UZZ3x ) είναι επίσης επαρκή. Είναι σύνηθες φαινόμενο τα drifters να αλλάζουν την τελική σχέση μετάδοσης ανάλογα με τον τύπο της διάταξης της πίστας.

Οι συμπλέκτες στα drift αυτοκίνητα τείνουν να είναι πολύ σκληροί με κουμπιά από κεραμικό ορείχαλκο ή ποικιλίες πολλαπλών πλακών για ανθεκτικότητα, καθώς και για να επιτρέψουν στις τεχνικές γρήγορων "κλωτσίματος συμπλέκτη" να ανατρέψουν το κράτημα των πίσω τροχών. Οι βάσεις του κιβωτίου ταχυτήτων και του κινητήρα αντικαθίστανται συχνά με βάσεις ουρεθάνης ή αλουμινίου και προστίθενται αποσβεστήρες για τον έλεγχο της βίαιης κίνησης του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων υπό αυτές τις συνθήκες. Οι άξονες μετάδοσης αντικαθίστανται συχνά με κινητήριους άξονες από ανθρακονήματα, καθώς προσφέρουν την υψηλότερη περιστροφική εξοικονόμηση μάζας, είναι ισχυρότεροι από τα εναλλακτικά μέταλλα και αρκετά εύκαμπτοι ώστε να απορροφούν και να διαχέουν τους κραδασμούς, μειώνοντας έτσι το φορτίο στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και στο υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης κίνησης .

Τα σετ ταχυτήτων μπορούν να αντικατασταθούν με πιο κοντινές σχέσεις για να διατηρηθεί ο κινητήρας στη ζώνη ισχύος , ή σε ορισμένα αυτοκίνητα που παράγουν αρκετή ισχύ και ροπή σε κιβώτια ταχυτήτων τεσσάρων ταχυτήτων παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο NASCAR (όπως το κουτί σκύλου τεσσάρων ταχυτήτων Andrews ότι ο Vaughn Gittin Jr. έτρεξε με τη Mustang του 2016 [26] ) με πιο ανοιχτές ταχύτητες, αυτό περιορίζει τον αριθμό των αλλαγών που πρέπει να κάνει ο οδηγός κατά τη διάρκεια του τρεξίματός του. Αυτά μπορεί να είναι πιο χοντροκομμένα γρανάζια με ευθεία κοπή αντί για συγχρονισμένα ελικοειδή γρανάζια , για ανθεκτικότητα και ταχύτερη αλλαγή εις βάρος του θορύβου και της φινέτσας. Οι πλουσιότεροι οδηγοί μπορεί να χρησιμοποιούν διαδοχικά κιβώτια ταχυτήτων για να κάνετε την επιλογή ταχύτητας ευκολότερη και ταχύτερη, ενώ οι διαδοχικοί αντάπτορες μοχλού αλλαγής ταχυτήτων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διευκολύνουν τις αλλαγές χωρίς να αυξάνετε τον χρόνο αλλαγής ταχυτήτων.

Τιμόνι και ανάρτηση

Τα ελατήρια και τα αμορτισέρ είναι επίσης ρυθμισμένα για υψηλότερα επίπεδα ικανότητας, ανάλογα με τη διάταξη της πίστας, η οποία περιλαμβάνεται σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα παραγωγής. Ενώ η γεωμετρία του Ackermann είναι χρήσιμη για να διευκολύνει τη στροφή ενός αυτοκινήτου, εμποδίζει την ικανότητα ολίσθησης στο πλάι με πλήρες κλείδωμα, απαραίτητη για τον ανταγωνισμό στο drifting.Οι γωνίες διεύθυνσης είναι επίσης καθοριστικές καθώς προχωρά ο οδηγός. Το πρώτο στάδιο αυτών των τροποποιήσεων είναι συνήθως μια τροποποιημένη άρθρωση του τιμονιού ή σε όρθια θέση. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν εκτεταμένοι βραχίονες ελέγχου σε οχήματα με γόνατα MacPherson , όπως το Nissan S-Chassis, για μεγαλύτερη απόσταση για μεγαλύτερες γωνίες διεύθυνσης. Πολλές εταιρείες aftermarket έχουν αναπτύξει κιτ πλήρους κλειδαριάς, συμπεριλαμβανομένης της τροποποίησης της αρχικής ακτίνας τριβής του οχήματος , του άξονα kingpin, της γωνίας Ackermann , του ανώμαλου τιμονιού , της γωνίας κάστερ και της κινηματικής για τη μεγιστοποίηση της πρόσφυσης στο μπροστινό μέρος και την εξάλειψη του μηχανικού δεσμού σε γωνίες διεύθυνσης άνω των 60° . Ενώ τα οχήματα με γόνατα MacPherson είναι διαδεδομένα στην επαγγελματική drifting,Τα οχήματα ανάρτησης με διπλά ψαλίδια μπορούν επίσης να είναι ανταγωνιστικά, με συχνά καλύτερες καμπύλες κάστερ και κάμπερ.

Cockpit 

Λόγω των υψηλών φυγόκεντρων δυνάμεων που συναντώνται κατά το drifting, οι οδηγοί συνήθως συγκρατούνται από ένα αγωνιστικό κάθισμα και μια ζώνη πέντε σημείων . Αυτό επιτρέπει στα χέρια να περιστρέφουν απλώς τον τροχό, αντί να συγκρατούν το σώμα στο κάθισμα. Το ίδιο ισχύει και για τα πόδια, τα οποία είναι ελεύθερα να κινούνται γρήγορα μεταξύ των πεντάλ συμπλέκτη, φρένου και γκαζιού . Το τιμόνι είναι συνήθως σχετικά μικρό, με πιάτα και τέλεια στρογγυλό, έτσι ώστε να μπορεί να απελευθερωθεί και να αφεθεί να περιστρέφεται στα χέρια του οδηγού καθώς ο τροχός επαναφέρει τους μπροστινούς τροχούς στο κέντρο. Το κουμπί ασφάλισης στο χειρόφρενοσυνήθως αντικαθίσταται με ένα περιστρεφόμενο πόμολο. αυτό σταματά να μπλοκάρει το χειρόφρενο όταν τραβιέται. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί μετακινούν τη θέση του χειρόφρενου ή προσθέτουν έναν επιπλέον υδραυλικό ενεργοποιητή χειρόφρενου για μεγαλύτερη δύναμη πέδησης. Πρόσθετοι μετρητές χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση των επιπέδων ώθησης , της πίεσης και της θερμοκρασίας λαδιού , της θερμοκρασίας εισαγωγής και ψυκτικού υγρού και της αναλογίας αέρα-καυσίμου , μεταξύ άλλων δεδομένων. Μερικοί οδηγοί, ειδικά σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, μετακινούν τη θέση του καθίσματος για καλύτερη κατανομή βάρους, όπως ο Daigo Saito και το 2014 JZX100 Mk.II Chaser του.

Ελαστικά

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι ανταγωνιστικοί drifters απαιτούνται για να χρησιμοποιούν ελαστικά εγκεκριμένα από το US DOT (νόμιμα δρόμου) παρόμοια με τα αγωνιστικά slicksσε σύνθεση καουτσούκ, αλλά με ρηχά πέλματα. Αυτό επιτρέπεται, με εξαίρεση ορισμένα μεγάλα πρωταθλήματα, συμπεριλαμβανομένων των D1GP και Formula Drift, τα οποία επιτρέπουν μόνο εμπορικά διαθέσιμα ελαστικά που είναι εγκεκριμένα από τον οργανισμό κυρώσεων. Το επαγγελματικό drifting έχει φτάσει στο σημείο όπου η πρόσφυση ρυθμίζεται στα αυτοκίνητα για να νικηθούν. Κάνει μια πιο γρήγορη μετατόπιση απαραίτητη στο τρέχον επαγγελματικό κλίμα. Τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται συνήθως από τα drifters είναι γύρω από τη βαθμολογία φθοράς πέλματος DOT 200. Παραδείγματα περιλαμβάνουν τα Hankook Ventus RS-3, Falken Azenis RT615K, Nitto NT05, Yokohama ADVAN Neova AD08R και Achilles Radial 123s. Ορισμένες άλλες εταιρείες από την Ασία έχουν επίσης αρχίσει να αναπτύσσουν την τεχνολογία τους μέσω χορηγίας επαγγελματιών οδηγών. Αυτές οι εταιρείες περιλαμβάνουν τις Nankang,  Westlake και Ζεστίνο. Τα ελαστικά συχνά τροποποιούνται με γράμματα για να τους δώσουν μια πιο προσαρμοσμένη εμφάνιση.

R/C drifting

Το R/C drifting αναφέρεται στην πράξη της παρασύρσεως με ένα ραδιοελεγχόμενο αυτοκίνητο . Τα αυτοκίνητα R/C είναι εξοπλισμένα με ειδικά ελαστικά χαμηλής πρόσφυσης, συνήθως κατασκευασμένα από σωλήνες PVC ή ABS. Μερικοί κατασκευαστές κατασκευάζουν ελαστικά radial drift που είναι κατασκευασμένα από πραγματικές ενώσεις καουτσούκ. Η ρύθμιση του αυτοκινήτου συνήθως αλλάζει για να μπορεί να παρασύρεται πιο εύκολα. Το R/C drifting είναι πιο επιτυχημένο στα αυτοκίνητα AWD R/C

 

                                                                                        Πηγή: WIKIPEDIA

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ DRIFTING
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ DRIFTING
Επιλογή νέων
Επικοινωνία
211 4177123
697 7747975
Σκρα 1, 15121 Πεύκη
Newsletter
Εγγραφείτε στο Newsletter για να λαμβάνετε νέα και προσφορές από το Athletebond.
Έχω διαβάσει και αποδέχομαι την Πολιτική Απορρήτου
Copyright © 2021 | Athletebond.gr ® | Web Design & Web Development by ELED - Interactive Marketing Agency
Επιλογές Cookie
Χρησιμοποιούμε cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του www.athletebond.gr. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με τη χρήση τους. Μάθετε περισσότερα ... Ρυθμίσεις OK

Η ιστοσελίδα μας (www.athletebond.gr) συλλέγει τα εξής cookies:

Αυστηρά απαιτούμενα cookies
Αυτά τα cookies είναι απαιτούμενα για την ομαλή λειτουργία του ιστότοπου. Αν στο πρόγραμμα περιήγησης αποκλείσετε τα cookies, ο ιστοτοπός μας μπορεί να μην λειτουργεί σωστά.

Ανάλυση και Στατιστικά
Αυτά τα cookies μας επιτρέπουν να μετράμε την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου μας και να παρακολουθούμε τις πηγές επισκεψιμότητας.

Διαφήμιση και Μάρκετινγκ
Αυτά τα cookies συνήθως καθορίζονται από τους συνεργάτες μας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν ένα προφίλ με τα ενδιαφέροντά σας και να σας εμφανιστούν αργότερα σχετικές διαφημίσεις.

Αποθήκευση Επιλογών
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ